تاریخچه کمپانی کیا
نوشته شده توسط : نت ویر

کمپانی کیا موتورز، یکی دیگر از برندهای معروف و محبوب آسیایی است. مرکز اصلی این برند چندملیتی در شهر سئول واقع شده است.  کیا نسبت به دیگر غول‌های خودروسازی دنیا، اندکی جوان‌تر است. اما جوان بودن به معنای بی کیفیتی و بی‌تجربه بودن این کمپانی دوست داشتنی نیست. همانطور که می‌دانید، محصولات این شرکت در سراسر دنیا، طرفداران زیادی دارد.

کیا، یکی از محبوب‌ترین برندهای خودروسازی دنیا محسوب می‌شود و در بازار جهانی، جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. پس از کمپانی هیوندای، برند کیا بزرگ‌ترین خودروساز کره جنوبی است.

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه کمپانی کیا

برند محبوب و آسیایی ما، در دسامبر سال ۱۹۴۴ به عنوان کمپانی تولید کننده لوله‌های استیل و سازنده قطعات دوچرخه تاسیس شد. اولین دوچرخه داخلی کره‌ای که Samchully نام داشت، در سال ۱۹۵۱، یعنی پس از گذشت کمتر از ۱۰ سال تولید شد. در سال ۱۹۵۲، این کمپانی که در ابتدا با نام Kyungsung Precision شناخته می‌شد، نام خود را به صنایع کیا تغییر داد. این کسب و کار پس از تغییر نام، به تولید موتورسیکلت‌های کوچکی تحت لیسانس کمپانی ژاپنی هوندا (Honda)، کامیون‌هایی تحت لیسانس برند مزدا (Mazda) و تولید خودرو پرداخت. تا پیش از سال ۱۹۷۳، این برند ۷۵ ساله کارخانه مخصوصی برای تولید خودرو نداشت و اولین کارخانه رسمی، در همان سال افتتاح شد. تا سال ۱۹۸۱، این کمپانی مسئول تولید و عرضه مدل کیا بریسا (Kia Brisa) بود. تا پیش از تعطیلی و ادغام کسب و کار توسط دیکتاتور ارتشی، چون دو-هوآن، کمپانی خودروهای سوار ساخت خودش و مدل که تحت لیسانس فیات (Fiat) و پژو (Peugeot) بودند را جمع کرد. پس از اقدام چون دو-هوآن، کیا به ناچار مجبور شد وارد حیطه ساخت کامیون‌های سبک وزن شود. خوشبختانه پس از گذشت پنج سال، این کمپانی با فورد (Ford) آمریکایی وارد شراکت شد و مجددا به صنعت خودروسازی بازگشت. پیش از این شراکت، توانست تنها ۲۶ دستگاه خودرو تولید کند. تا مدتی، این کمپانی مدل‌هایی بر اساس محصولات برخی کمپانی‌های دیگر تولید می‌کرد که هم برای استفاده داخلی مناسب بود، هم برای صادرادت به کشورهای دیگر.

از این محصولات می‌توان به کیا پراید (Kia Pride) که بر اساس مزدا ۱۲۱ طراحی شده بود، و اوِلا (Avella) اشاره کرد. هر دوی این مدل‌ها، در آمریکای شمالی عملکرد مثبتی داشتند. در سال ۱۹۹۲، کیا موتور در آمریکای شمالی احداث شد. این کمپانی توانست در مدت زمان برند خود را در ایالات متحده آمریکا گسترش دهد.

مطالعه بیشتر





:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: